Slik kan du måle deg frem til den perfekte landingssiden

Test forskjellige budskap automatisk, og få en oversikt over hvilken variant som gir deg best resultat.

SPORING

Når man annonserer på f. eks. Facebook eller Google kan man bestemme hvor brukeren skal sendes når de trykker på annonsen din, og dette kaller vi en landingsside.

Vanlige ting selskaper ønsker at brukerne skal gjøre kan være å melde seg på et nyhetsbrev, registrere seg som interessent for et nytt produkt eller påmelding til webinar eller kurs.

Mange kunder jeg jobber med har ofte bare én landingsside, som de har satt opp i forbindelse med annonsering på Facebook eller hos Google.

Hva hvis denne landingssiden fungerer dårlig? Hvis teksten og budskapet ikke treffer den besøkende?

Jeg tilbyr en pakke hvor vi prøver ut 3-4 forskjellige budskap på landingssiden, og du mottar en oversikt over hvilke budskap som er mest populære.

Det kan rent teknisk være én og samme URL alle sendes til, men med min løsning så tester vi ut overskrifter og ingresser automatisk.

Etter en viss tid vil Google Tag Manager ha generert en oversikt over alle som har gjort den ønskede handlingen, og hvilket budskap de «falt for».

Det blir rett og slett en pall, som viser helt tydelig hvilket budskap som har størst suksess og hvilke som kom på andreplass, tredjeplass osv.

Med denne innsikten kan vi enkelt teste nye idéer, men det beste er at vi raskt og effektivt kan justere teksten vår slik at annonsekronene blir brukt mest hensiktsmessig!

Denne metodikken bør man bruke aktivt på flere områder, da det gir et helt tydelig bilde av hvordan kommunikasjonen din treffer målgruppen.